Η εικόνα της χώρας μας στη Νέα Υόρκη.

Η εικόνα της χώρας μας στο Μεγάλο Μήλο:  Πρόσφατα ταξίδεψα στην Νέα Υόρκη. Δεν είναι όμως φυσικά η πρώτη φορά. Από παιδί ηγαινοέρχομαι πολύ τακτικά. Βρίσκεται εκεί όλη μου η οικογένεια και έτσι κατά καιρούς η πτήση για JFK η γιά το laguardia airport μέσω Philadelphia με περιμένει. Όλα αυτά τα χρόνια λοιπόν, παρατηρώ  τον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται η Ελλάδα.

Η χώρα μας περνάει τις μαύρες της. Ολοι με ρωτούσαν αν έχουμε χρεωκοπήσει... και φυσικα εγώ τους έλεγα ότι δεν έχει γίνει αυτό. Τόνιζα όμως οτι αυτή την εποχή η Ελλάδα έχει ανάγκη τον τουρισμό πιο πολύ από ποτέ. Θα έλεγε λοιπόν κανείς πως το λογικότερο είναι η εικόνα μας στο εξωτερικό να είναι -ειδικά αυτόν τον καιρό- καλή, αν όχι άψογη που θα ήταν και το ιδανικό. Δεν πρέπει η Ελλάδα να παραμένει συνυφασμένη με το “pita, gyro”.  Ακόμα περισσότερο όταν “ελληνικό” εστιατόριο, στο κέντρο του Μανχάταν σερβίρει... παραδοσιακό?, ελληνικό?  σις κεμπάπ μα κυρίως σάστισα όταν διαπίστωσα πως η εικόνα της Ελλάδας συνεχίζει να πλασάρεται ως “Big fat Greek wedding” (με ό, τι αυτό συνεπάγεται) και από νέες επιχειρήσεις, από νέους ανθρώπους. Κατανοώ απόλυτα την ανάγκη των Ελλήνων μεταναστών να διατηρήσουν όσο πιο άμεση επαφή γίνεται με τις ρίζες τους.

Άλλωστε ξαναλέω πως όλη μου η οικογένεια είναι εδώ και περισσότερο από μισό αιώνα μετανάστες στην Αμερική, που δούλεψαν σε εστιατόρια, που πάσχισαν για μια καλύτερη ζωή που παντρεύτηκαν, που έκαναν παιδιά και που πάντα είχαν στο πίσω μέρος του μυαλού τους αν όχι να επιστρέψουν στην Ελλάδα, τουλάχιστον να διατηρήσουν τις ρίζες τους όσο πιο έντονα μπορούν.

Και δεν λέω, μα ούτε ξέρω αν αυτό είναι σωστό ή λάθος. Ξέρω όμως, και λέω με σιγουριά πως Ελλάδα του 2013 δεν σημαίνει μαίανδρος, ούτε σημαίνει μόνο γύρος και τζατζίκι. Σημαίνει (και) φιλοξενία, κάτι που στην πλειοψηφία των “ελληνικών” εστιατορίων γίνεται από Πακιστανούς σερβιτόρους.

Σημαίνει (και) αγνές και τόσο ξεχωριστές πρώτες ύλες που όμοιές τους δεν βρίσκουμε πουθενά στον κόσμο, και που σήμερα στη Νέα Υόρκη αν θες μια απλή γεύση Ελλάδας, όχι μόνο δεν θα βρεις αλλά αντίθετα θεωρώ πως θα σιχαθείς δοκιμάζοντας.
Και ναι, κάτι πάει να γίνει με τα δεκάδες γιαουρτάδικα που εκτός από δική μας “μάστιγα” υπάρχουν και εδώ. Τι να το κάνεις όμως όταν το πιο γνωστό, πετυχημένο και νόστιμο “real Greek yogurt”, το Chobani, ήταν ιδέα, πρόοδος και τελικά υπερ-επιτυχημένη επιχείρηση ενός Τούρκου; Και κάπου εδώ όμως, αν το καλοσκεφτείς, πολλά συμπεράσματα βγαίνουν.

Αν για παράδειγμα είσαι “ξένος” και κάνεις μια βόλτα στο Μανχάταν, ή στο κιτσαριό της Αστόρια που με θράσος υπερχρεώνει σχεδόν εξωφρενικά το οτιδήποτε ελληνικό, μια εικόνα θα έχεις στο μυαλό σου για την Ελλάδα:
“Εδώ τρώνε πίτα-γύρο με τόνους λαδιού, τρώνε μπαγιάτικο αρνί με περίεργες σάλτσες, ακούνε ρυθμούς από συρτάκι κάθε μέρα, γράφουν με αρχαιοελληνικές γραμματοσειρές και τα σπίτια τους είναι  γεμάτα με κίονες και μαιάνδρους.

Μετά έρχονται στην Ελλάδα, και σαφώς αναζητούν αυτή την εικόνα.
Την βρίσκουν όμως αυτή την εικόνα στα πιο χυδαία, στα πιο εξωφρενικά άσχημα μέρη. Φεύγουν δυσαρεστημένοι, και δεν ξανάρχονται ποτέ.

"Σαφώς και υπάρχουν εξαιρέσεις με πολύ λαμπρά παραδείγματα ελληνικού στοιχείου, κυρίως στα εστιατόρια, τα οποία μάλιστα έχουν πάρει και αρκετές βραβεύσεις σε εστιατόρια που αναφέρουν και οι New York Times, όπως είναι το Stix, το Βαρέλι, το Μπαχάρι, η Αύρα και το Shady Lady. Αυτά τα εστιατόρια πραγματικά κάνουν branding την Ελλάδα.
Αλήθεια όμως, αρκούν??  για να δείξουν την “πραγματική”, σύγχρονη, όμορφη, μοντέρνα, χωρίς σουβλάκι Ελλάδα?".

Μάλλον αρκεί να μείνεις λίγο παραπάνω από ένα χρόνο εκεί και να κάνεις τον κόπο να μιλήσεις και σε κανέναν Έλληνα που μένει όντως δεκάδες χρόνια στην Νέα Υόρκη μήπως και καταλάβεις πραγματικά γιατι γίνεται όλο αυτό.

Η εικόνα δυστυχώς όμως αυτή είναι και πρέπει να αλλάξει σύντομα για να υπάρχει η σωστή εικόνα της Ελλάδας.

World highlight

Africa

Africa Ut justo id nibh pulvinar mauris pede Phasellus metus Sed congue. More detail
Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2025 dailyfun.gr all rights reserved.