Thu09192019

Last updateTue, 17 Sep 2019 12am

Back You are here: Home Auto NEA AYTOKINHTOY Tests Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Renault Captur 1.2 TCe 120 EDC

Το Renault Captur έχει τα γονίδια του γαλλικού monovolume ορόσημου και την ευφυΐα ενός Twingo. Ο κινητήρας 1.2 βενζίνης και το κιβώτιο EDC.

Η αυτοκίνηση, δόξα σοι, προχωρά. Λαμαρίνες δεν περιφέρονται πια τόσες άσκοπα στην πόλη. Ρύποι δεν ξεχύνονται πλέον τόσοι και βενζίνες δεν καίγονται πλέον τόσες. Χωράς και πουθενά. Ένα σπιτικό, ένα πια αυτοκίνητο - συμπαγές, τίποτα άσκοπο, κι όλο και το βλέπουμε, κι όλο πιο πολύ!

Διότι πρέπει να προσφέρουν τα πάντα: μικρό μέγεθος και χώρους, ευκινησία στην πόλη και ευρυχωρία, μικρή κατανάλωση και επιδόσεις, πάτημα στιβαρό στην άσφαλτο και άνεση στο χώμα κι ακόμη και τετρακίνηση.

Το Renault Captur, ένα Clio σε μεγέθυνση, δεν είναι ακριβώς τέκνο του σύγχρονου marketing. Ίσως τυχαία ή ίσως όχι, βρίσκει τις ρίζες του στην ευφυΐα της εκμετάλλευσης χώρων που διέκρινε ένα άλλο, πολύ έξυπνο αυτοκίνητό της: το Twingo.
Ήταν πρωτόγνωρο, για παράδειγμα, στα 1993 που ήρθε το Twingo, ένα mini αυτοκίνητο πόλης να εισάγει την ιδέα της συρόμενης πίσω σειράς καθισμάτων, ώστε να αυξάνεται είτε ο χώρος επιβατών είτε αποσκευών. Και να προσφέρει τόση ευρυχωρία σε τόσο μικρό αμάξωμα. Το ίδιο συμβαίνει και με το Captur.

Συνεπώς, στην ερώτηση τι διάλεξε το Captur να είναι, μεταξύ των μικρών crossover, η απάντηση είναι «ευρύχωρο». Η εκτός δρόμου κίνησή του δεν ευνοείται παρά μόνο με την αύξηση του ύψους από το έδαφος μέχρι και τα 20 εκατοστά - τετρακίνηση δεν υφίσταται σε καμία έκδοση, μιας και το Captur βασίζεται στην πλατφόρμα του Clio και όχι του «αδελφού» Nissan Juke. Το Juke έχει επιλέξει να είναι περισσότερο ικανό εκτός δρόμου, παρά τόσο ευρύχωρο. Η τετρακίνηση είναι ογκώδες hardware.

Το Captur, λοιπόν, ως άλλο ευφυές Twingo, προσφέρει χώρο που μοιάζει άπλετος - πάντα για τα δεδομένα ενός supermini, για τα δεδομένα αμαξώματος μόλις 6 εκατοστών σε μήκος και 10 εκατοστών σε ύψος μεγαλύτερου του Clio. Ο χώρος αποσκευών παραπέμπει στην ανώτερη κατηγορία των μικρομεσαίων, με 377 λίτρα - μέχρι 455, όταν τα πίσω καθίσματα είναι τραβηγμένα στο εμπρός μέρος των 16 εκατοστών της διαδρομής τους.

Ανάλογη είναι και η ευρυχωρία των επιβατών: ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι είναι αρκετός και για τους πίσω επιβάτες, η έλλειψη ψηλού τούνελ μετάδοσης διευκολύνει να καθίσουν τρεις πίσω, και ο οδηγός έχει περισσότερο χώρο του συνηθισμένου για να βρει την ιδανική του θέση οδήγησης. Μόνο αν ο οδηγός είναι ψηλός και όποιος κάθεται πίσω του επίσης, υπάρχει ένα κάποιο πρόβλημα.

Ακόμα και το ντουλαπάκι του συνοδηγού είναι μεγάλο, 11 λίτρων - αλλά κατά τα άλλα οι θέσεις για μικροαντικείμενα μάλλον θα μπορούσαν να ήταν λίγο πιο μελετημένες, υιοθετώντας ίσως και μερικές ιδέες από τους Κορεάτες. Ο χώρος είναι γερό «χαρτί» του Captur.

Η οδηγική πτυχή της επιλογής
Το Captur, λοιπόν, κλίνει προς την MPV πλευρά της κατηγορίας των μικρών Crossover, και λίγο γέρνει μακριά από την SUV. Παρότι ο οδηγός κάθεται ψηλά, κατά 10 εκατοστά σε σχέση με το Clio, και νιώθει να οδηγεί «πάνω από τον καιρό», και παρότι το κενό εδάφους-δαπέδου φτάνει ως τα 20 εκατοστά και αποδεικνύεται πολύ χρήσιμο και αρκετό στις ανωμαλίες της ελληνικής ασφάλτου (όπως τα πεζοδρόμια) ή της μέσης εκδρομικής off-road παράκαμψης της ασφάλτου.

Απουσιάζει, όπως και η τετρακίνηση, ακόμα και κάποιο ειδικό ηλεκτρονικό σύστημα off-road πρόσφυσης, όπως το Traction+ του Fiat 500L Trekking. Η Renault έχει κάνει σαφή επιλογή: στην άσφαλτο το Captur είναι πολύ ανώτερο του ιταλικού και των περισσότερων του είδους, ανάλογα στιβαρό με το Countryman. Και, φυσικά, με το Clio. Μοιάζει να μην μαρτυρά το ύψος του, να πατάει ως Clio, σχεδόν.

Σε σχέση με το 1.5 diesel της πρώτης μας δοκιμής, σε αυτή την έκδοση εξοπλισμού του 1.2 TCe οι ζάντες 17 ιντσών επιδεινώνουν λίγο μια κάποια νευρική και σκληρή αίσθηση της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες και ταλαιπωρούν λίγο σε κακό χώμα.

Στην άσφαλτο οι κλίσεις υφίστανται, κάτι τέτοιο θα ήταν παράλογο με τέτοια αύξηση του ύψους, όμως το πάτωμα εμπνέει εμπιστοσύνη και στις τάσεις υποστροφής όταν προσεγγίσει το όριο είναι εύκολα ελεγχόμενο με την καλή ρύθμιση των μηχανικών και των ηλεκτρονικών του παραμέτρων. Κανένα πρόβλημα. Η ποιότητα κύλισης είναι μια χαρά, και η ασφάλεια το ίδιο - απλά έχει μικρές ασυνέχειες, δεν αποκομίζεις την αίσθηση ότι η αρχέγονη ιδιοφυΐα των Γάλλων στην ανάρτηση είναι ακόμα εδώ.

Ο κινητήρας 1.2 βενζίνης, τώρα. Η αλήθεια είναι ότι δεν πείθει, στην θεωρία και στην αίσθηση, ότι κρύβει 120 ίππους. Δύο προβλήματα που τον κρατάνε πίσω είναι το αυξημένο κατά 100 κιλά σε σχέση με το Clio βάρος, αλλά και το αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC.

Το τελευταίο μοιάζει βγαλμένο από μια νιρβάνα όπου τα πάντα, σε κάθε απότομη επιθυμία του οδηγού για kick-down με το βύθισμα του γκαζιού, γίνονται χαλαρά. Υπάρχει, λοιπόν, μια γενική ραθυμία κινητήρα και κιβωτίου, ένας δισταγμός σαν κόμπιασμα στις χαμηλές στροφές (χειρότερη και από τη βραδυφλογία του diesel) και όταν ζητείται γρήγορη επιτάχυνση, που ναι μεν βοηθά πολύ να κρατηθεί η κατανάλωση σε καλά επίπεδα, από την άλλη όμως ίσως εκνευρίσει όταν τα πράγματα πρέπει να γίνουν σβέλτα.

Με αυτά, και με το εξαιρετικά ζυγισμένο τιμόνι του, πολύ καλά διαβαθμισμένο στην ηλεκτρική του υποβοήθηση, το Captur είναι άριστο παιδί της πόλης και άριστος ταξιδευτής - αρκεί να μην αγχώνεσαι και να έχεις μπόλικη ευθεία μπροστά σου για προσπέραση. Είναι ένας πράος μητροπολιτικός γονέας, πιο πολύ από όλα.

Με το κόστος του μπορεί να αποκτηθεί κάτι μεγαλύτερο ή κάτι πιο off-road, αλλά είναι ακριβώς οι συμπαγείς του διαστάσεις που το κάνουν τόσο mainstream, τόσο καλό Crossover. Διαλέξτε μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και θα έχει την αρμονία αξίας-τιμής ενός Clio: ποιότητα, με ένα κάποιο κόστος.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ 4ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΣΕ ΣΕΙΡΑ
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΕΓΚΑΡΣΙΑ
ΚΙΝΗΣΗ ΣΤΟΥΣ ΕΜΠΡΟΣ ΤΡΟΧΟΥΣ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ (Κ.ΕΚ.) 1.197
ΜΕΓΙΣΤΗ ΙΣΧΥΣ [KW (ΙΠΠΟΙ)/Σ.Α.Λ.] 88(120)/4.900
ΜΕΓΙΣΤΗ ΡΟΠΗ (NM/Σ.Α.Λ.) 190/2.000
ΚΙΒΩΤΙΟ ΑΥΤΟΜΑΤΟ 6 ΣΧΕΣΕΩΝ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ ΓΟΝΑΤΑ McPHERSON ΜΕ ΨΑΛΙΔΙΑ ΒΑΣΗΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ
ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ ΗΜΙΑΚΑΜΠΤΟΣ ΑΞΟΝΑΣ, ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟΣ
YΠΟΒΟΗΘΗΣΗ ΤΙΜΟΝΙΟΥ ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ
ΦΡΕΝΑ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ) ΑΕΡΙΖΟΜΕΝΟΙ ΔΙΣΚΟΙ / ΔΙΣΚΟΙ
EΛΑΣΤΙΚΑ MICHELIN PRIMACY 3 - 205/55-17
ΑΜΑΞΩΜΑ - ΜXΠXΥ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) 4.122X1.778X1.566
ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ (ΧΙΛΙΟΣΤΑ) 2.606
ΒΑΡΟΣ (ΚΙΛΑ) 1.180
ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (ΛΙΤΡΑ) 377
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ (ΧΛΜ./ΩΡΑ) 192
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΑΠΟ ΣΤΑΣΗ (ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ)
0-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ 8,5
0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 12,0
0-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ 17,1
0-400 ΜΕΤΡΑ 18,6
ΕΠΙΤΑΧΥΝΣΗ ΕΝ ΚΙΝΗΣΕΙ (ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ)
50-80 ΧΛΜ./ΩΡΑ 4,0
70-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ 5,1
80-120 ΧΛΜ./ΩΡΑ 8,8
ΦΡΕΝΑΡΙΣΜΑ (ΜΕΤΡΑ)
50-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ 9,0
90-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ 29,3
120-0 ΧΛΜ./ΩΡΑ 51,7
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (ΛΙΤΡΑ/100 ΧΛΜ.)
ΕΝΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 6,6
ΕΚΤΟΣ ΠΟΛΗΣ* 4,7
ΜΙΚΤΗ* 5,4
ΜΕΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ 7,2
ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ (ΛΙΤΡΑ) 45