Thu11232017

Last updateSun, 19 Nov 2017 5am

Back You are here: Home Auto NEA AYTOKINHTOY Tests Test: Ford Mustang

Test: Ford Mustang

Με περισσότερες από 2.200 παραγγελίες από τις αρχές του έτους, οπότε και άνοιξε η σχετική λίστα, η νέα Ford Mustang μπαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία της στην ευρωπαϊκή αγορά.

Ένα από τα δημοφιλέστερα αμερικανικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, πρωταγωνιστής ουκ ολίγων χολιγουντιανών παραγωγών και αμέτρητων... ονείρων, ζει την έκτη του νιότη και για πρώτη φορά στην πενηντάχρονη ιστορία του περνά στη Γηραιά Ήπειρο.

Το «Άγριο Άλογο» της Βόρειας Αμερικής που επί της ουσίας διαδέχθηκε το Thunderbird,
έχει σφραγίσει τον παγκόσμιο αυτοκινητικό χάρτη. Προφανώς και δε χρειάζονται περισσότερες συστάσεις για ένα μοντέλο που στο μισό αιώνα ζωής του κυκλοφόρησε σε αμέτρητες παραλλαγές κουπέ και ανοιχτών αμαξωμάτων, άλλοτε με “προσγειωμένους” κινητήρες και πολλές φορές με την... επιμέλεια του δημιουργού των Cobra, Κάρολ Σέλμπι.

Η έκτη γενιά του ιστορικού μοντέλου που έρχεται σε κλειστή (fastback) και ανοιχτή (cabrio) έκδοση με στάνταρ υφασμάτινη οροφή, εξελίχθηκε με γνώμονα τις κορυφαίες επιδόσεις, τη δυναμική συμπεριφορά και τη χρηστικότητα, ενώ διαθέτει ένα σημαντικό αριθμό προηγμένων τεχνολογιών, αλλά το κυριότερο, δεν αποποιείται το χαρακτήρα της, που φυσικά επιβάλει κίνηση στους πίσω τροχούς και... οπωσδήποτε έναν V8 κάτω από το μακρύ της ρύγχος.

Το ατμοσφαιρικό πεντάλιτρο σύνολο (418 ίπποι και 54 χλγμ. ροπής) είναι το πρώτο της Ford με σύστημα συνεχώς μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής, προσφέροντας τη βέλτιστη βύθιση σε μεγαλύτερο εύρος στροφών, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση καυσίμου και τη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων. Για τους όχι σκληροπυρηνικούς η νέα Mustang θα διατίθεται και με έναν καινούργιο Ecoboost 2,3 λίτρων με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων ο οποίος θα αποδίδει 314 ίππους και 44 χλγμ. ροπής. Και τα δύο σύνολα συνεργάζονται στάνταρ με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, ενώ το μικρότερο, προαιρετικά θα διατίθεται και με αυτόματο επίσης εξάρι.

Από εκεί και πέρα, στάνταρ στην ευρωπαϊκή αγορά είναι το Performance Pack, με αναβαθμισμένα φρένα και βελτιωμένο σύστημα ψύξης, σφιχτότερη ανάρτηση, ενώ ο οδηγός έχει στη διάθεσή του επιλογές ως προς την ευαισθησία του συστήματος ευστάθειας (AdvanceTrac), της απόκρισης του γκαζιού, της χαρτογράφησης των αλλαγών σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου και της απόκρισης του συστήματος διεύθυνσης. Επιπλέον, μέσω διακοπτών που βρίσκονται στο τιμόνι, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια σειρά εφαρμογών (Track Apps) που θα του δώσουν στοιχεία όπως ταχύτητα επιτάχυνσης, απόδοση φρένων, ταχύτητα φρεναρίσματος κ.ά. σε ενδεχόμενη χρήση σε πίστα.

Στοιχεία όπως το Launch Control που διατίθεται στον V8 με μηχανικό κιβώτιο, αλλά και ένα ηλεκτρονικό σύστημα (Line Lock), επίσης για τον ίδιο κινητήρα, που απεμπλέκει τα πίσω φρένα για να μπορεί ο οδηγός να κάνει θεαματικά burnout, δείχνουν πως και αυτή η Mustang... τιμά την ιστορία της.

Καθαρόαιμη η κουπέ με τον πεντάλιτρο να βρυχάται ήδη από το ρελαντί, τη στιγμή που η κάμπριο με τον 2.3 Ecoboost σε προκαλείγια βόλτες άνοιξη και φθινόπωρο. Δεν είναι ό,τι πιο συμπαγές έχουμε οδηγήσει -με ή χωρίς την οροφή της-, αλλά είναι το σύνολο που αρέσει και σε ταξιδεύει μακριά από λεπτομέρειες που συνήθως δημιουργούν προβληματισμό και πονοκέφαλο. Αυτά όμως όταν πρόκειται για άλλες κατασκευές που ψάχνουν το δρόμο τους...

Η Mustang, δεν ψάχνεται. Ακόμα κι αν στις λεπτομέρειες δημιουργεί κάποιους προβληματισμούς, σου δίνεται η αίσθηση ότι πρόκειται για συνειδητή επιλογή, ώστε να θυμίζει και να επιβεβαιώνει.

 Αναμονή λοιπόν για το ξεκίνημα της πορείας της, που είναι προγραμματισμένο για τον Ιούλιο (Οκτώβριο στη Μ. Βρετανία). Στην Ελλάδα, με τις τιμές να ξεκινούν από 42.000 ευρώ, γιατί όχι; Με το μικρό κινητήρα, κουπέ η αλλιώς σε ανοικτό αμάξωμα, θα βρει ενδιαφερόμενους.