Thu09192019

Last updateTue, 17 Sep 2019 12am

Back You are here: Home Auto NEA AYTOKINHTOY Tests Test: Fiat 500X

Test: Fiat 500X

Βρισκόμαστε στο Balocco για να δούμε από κοντά και να οδηγήσουμε το νέο, φιλόδοξο crossover της Fiat.

Με το 500X η Fiat φιλοδοξεί να κερδίσει σημαντικό μερίδιο, για την ίδια, στην κατηγορία των crossover οχημάτων.

Σχεδιάστηκε από τους ανθρώπους του «Centro Stile» (του Κέντρου Σχεδιασμού της εταιρείας, στο Τορίνο), βασίζεται «στον μύθο του Fiat 500» (στο οποίο παραπέμπει αισθητικά) και για τη δημιουργία του χρησιμοποιήθηκε η «πλατφόρμα SCCS» («Small Common Components and Systems»), η οποία δημιουργήθηκε από κοινού με την GM (Opel). Φυσικά, η εν λόγω «πλατφόρμα» έχει τροποποιηθεί κατάλληλα για τις αναγκαιότητες του οχήματος.

Το 500Χ, κατά βάση, είναι εμπροστοκίνητο ενώ η τετρακίνητη έκδοσή του θα είναι μόνο αυτή με τον 2.0 MultiJet-II μέγιστης απόδοσης 140 PS.

Εντός του 2015, το 500Χ θα διατίθεται και δύο ακόμα diesel, τον 1.3 MultiJet II των 95 PS και τον 1.6 MultiJet II των 120 PS. Επίσης θα διατίθεται και με τον βενζινοκινητήρα 1.4 Turbo MultiAir II των 170 PS.

Διαστάσεις
Το μήκος του είναι 4.248 mm, το πλάτος του 1.796 mm και το ύψος του 1.600 mm. Βεβαίως, οι διαστάσεις αυτές αφορούν στις πιο απλές εξοπλιστικές εκδόσεις του καινούργιου μοντέλου. Στις «Cross» και «Cross Plus», χάρη στις αισθητικές προσθήκες του αμαξώματος, το μήκος αυξάνεται στα 4.273 mm (δηλαδή πιο μακρύ κατά 2,5 cm) και το ύψος του στα 1.608 mm ((δηλαδή ψηλότερο κατά 0,8 cm). Το μεταξόνιο φτάνει τα 2.570 mm ενώ ο χώρος αποσκευών είναι τουλάχιστον 350 lt.

Κινητήρες, τετρακίνηση
Στο επιχειρηματικό πλάνο της Fiat προβλέπεται ότι, αρχικά, το νέο μοντέλο θα διατίθεται με τρεις διαφορετικούς κινητήρες, δύο βενζινοκινητήρες και έναν πετρελαιοκινητήρα.

Αναφορικά με τους βενζινοκινητήρες, ο ένας είναι ο 1.4 MultiAir ΙΙ που αποδίδει 140 PS που αρχικά θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων και αργότερα και με αυτόματο, επίσης 6 σχέσεων.

Ο δεύτερος είναι ο 1.6 «E-torQ» των 110 PS (σε αυτή την εκδοχή, το 500Χ έχει μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων).

Σε ό,τι αφορά τον diesel, πρόκειται για τον 2.0 MultiJet II των 140 PS ο οποίος συνδυάζεται με το καινούργιο αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Όπως γράψαμε ήδη, αυτή η έκδοση θα είναι τετρακίνητη.

Είτε ως «crossover» είτε ως τετρακίνητο, το αμάξωμα του 500Χ έχει σχετικά αυξημένο ύψος από το έδαφος. Για τη δικίνητη έκδοσή του η απόσταση είναι 16,2 cm ενώ για την τετρακίνητη είναι 17,9 cm.

Σε ό,τι αφορά την τελευταία, και την εκτός δρόμου ικανότητα κίνησης του οχήματος, η γωνία προσέγγισης είναι 21,3 μοίρες, η γωνία ράμπας 22,3 μοίρες και η διαφυγής 30,1 μοίρες.

Το σύστημα τετρακίνησης είναι αυτό που δημιουργήθηκε για το καινούργιο Jeep Ranagete, κάτι που σημαίνει ότι έχει καλές δυνατότητες (ωστόσο, σκόπιμα λιγότερες, συγκριτικά, για να μην υπάρχει θέμα εμπορικού ανταγωνισμού μεταξύ των δύο μοντέλων).

Η επιλογή της τετρακίνησης γίνεται από τον οδηγό, μέσω διακόπτη («Mode Selector»).

Το σύστημα τετρακίνησης υπάρχουν τρία προγράμματα λειτουργίας («Αuto», «Sport» και «All Wheather») τα οποία παραμετροποιούν τη χαρτογράφηση στον κινητήρα, τη μετάδοση του (αυτόματου) κιβωτίου,τα φρένα και την υποβοήθηση τιμονιού, αναλόγως της υφής και της πρόσφυσης του εδάφους, κάθε φορά.

Να σημειώσουμε πως όταν ο οδηγός δεν έχει επιλέξει την τετρακίνηση, ο πίσω άξονας απεμπλέκεται αυτόματα από το σύστημα, ώστε να μην αυξάνεται η κατανάλωση καυσίμου και η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα.

Εσωτερικό
Η σχεδίαση του εσωτερικού, επίσης παραπέμπει σε αυτή του 500. Το ωφέλιμο ύψος και πλάτος είναι επαρκές ακόμα και για πέντε ενήλικους ενώ η ποιότητα των υλικών και της κατασκευής κρίνονται θετικά. Για όσους ενδιαφέρονται, υπάρχουν πολυάριθμοι συνδυασμοί χρωμάτων και υλικών ενώ η «Mopar» έχει δημιουργήσει πληθώρα αξεσουάρ για να επιλέγει ο υποψήφιος αγοραστής εκείνα που του ταιριάζουν.

Εκτός αυτών, το 500Χ διαθέτει στον εξοπλισμό του το αναβαθμισμένο σύστημα «Uconnect» καθώς και οθόνη TFT 3,5'' στο σημείο του πίνακα οργάνων.

Λανσάρισμα - τιμές
Οι παραγγελίες στην Ελλάδα θα ξεκινήσουν στις 15 Νοεμβρίου, ενώ τα πρώτα Fiat 500X θα παραδοθούν στους πελάτες τον Μάρτιο του 2015, οπότε έχει προγραμματιστεί το επίσημο λανσάρισμα. Οι τιμές του νέου Fiat 500X ξεκινούν από τα 17.070€, με απόσυρση, στην έκδοση 1.6 "E-torQ" 110 HP Pop.

Την Παρασκευή 14/11 θα έχουμε την πρώτη μας επαφή με το ιταλικό crossover, το οποίο θα οδηγήσουμε τόσο σε ασφάλτινη διαδρομή όσο και εκτός δρόμου, στο Balocco.