Τα καλύτερα του 2012.

H χρονιά που έφυγε ήταν από τις πιο γεμάτες αυτοκινητικά. Γεμάτη νέα αυτοκίνητα, φρέσκα σχέδια, αλλά και νέες τεχνολογίες μέσα από τις οποίες και φέτος η αυτοκίνηση μας απέδειξε ότι το μυαλό του ανθρώπου δεν έχει όρια: Κατάφερε να κάνει το –πριν λίγα χρόνια- αδύνατον, δυνατό.

Κατάφερε να δώσει περισσότερη δύναμη στα νέα αυτοκίνητα με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση και συνάμα λιγότερους ρύπους.Παράλληλα η ασφάλεια που προσφέρουν τα σημερινά αυτοκίνητα, με συστήματα που αναλαμβάνουν ακόμα και να στρίψουν το τιμόνι του… κοιμισμένου οδηγού. Και όλα αυτά -στην πλειοψηφία- χωρίς να ανέβουν οι τιμές πώλησης, σε σχέση με τα μοντέλα που αντικατέστησαν.

 Στην πλειάδα των νέων αυτοκινήτων λοιπόν που οδήγησα το 2012 στην κορυφή θα έβαζα την εκρηκτική νέα Mercedes SL500 που είχα στα χέρια μου για λίγες ημέρες στη χώρα μας. Ηταν τις ημέρες που τράβηξα πάνω μου όλη την αρνητική ενέργεια των περισσότερων συμπολιτών μας, βλέποντάς με να οδηγώ την «καυτή» Γερμανίδα με Γερμανικές πινακίδες. Ομως, παρά το ότι απεχθάνομαι τη μοιρολατρία, δεν είναι εποχές για SL, έστω και η τεχνολογία της είναι… συγκινητική. 
 
Στην κορυφή λοιπόν το άτυπου TOP 5 για το 2012 θα βάλω το Volvo V40. Ένα αυτοκίνητο που ήρθε για να δείξει στους υπολοίπους το πώς πρέπει να κατασκευάζονται τα πολυτελή αυτοκίνητα, χωρίς να χρειάζεται να… προσημειώσεις το σπίτι σου για να το αποκτήσεις. Ένα αυτοκίνητο που διαθέτει συστήματα ασφαλείας που συναντάς σε μεγάλες λιμουζίνες των 100.000 ευρώ και άνω.
Από εκεί και πέρα, στην πρώτη πεντάδα θα έβαζα αναμφίβολα το… γεια σου, πισωκίνητο Toyota GT86, την νέα 3άρα της BMW, το Peugeot 208 1.2lt/82PS, το Honda Civic το οποίο αναμένουμε με αγωνία και με τον 1,6lt diesel κινητήρα, την... αλλού Mercedes A-Class, το νέο VW Golf, το νέο Audi A3, αλλά και το απίστευτο ολοκαίνουργιο Renault Clio. Ετσι απλά και γρήγορα το Top5 έγινε Top8. Μεταξύ μας και το Top20 να έγραφα, κάποια αυτοκίνητα θα τα αδικούσα, αφήνοντάς τα έξω από τη λίστα.
Ναι, τα περισσότερα (όχι όλα βέβαια) απο τα νέα αυτοκίνητα είναι καλά, όμως αναμφίβολα κάποια είναι πολύ καλύτερα από κάποια άλλα. Αυτό για να το διαπιστώσεις πρέπει να παρακολουθείς κάθε χρόνο, χωρίς διακοπές, αυτό το… ανέβασμα του πήχη της αυτοκίνησης. Δηλαδή να οδηγείς συνεχώς ότι καινούργιο βγαίνει, να αναζητάς να ταξιδεύεις (για να αναζητήσεις), να ψαχουλεύεις, αλλά πάνω από όλα να νιώθεις την ωραιότητα της αυτοκίνησης. 
 
Στα 1.4lt το νέο Golf των 140PS ήταν για μας αποκάλυψη. Με σπορ οδική συμπεριφορά, κορυφαία ποιότητα κατασκευής και τεχνολογία αιχμής η 7η γενιά Golf θα αποτελεί το 2013 σημείο αναφοράς για τον ανταγωνισμό. Στον ίδιο κυβισμό κυριολεκτικά μας ενθουσίασε, υπό την οπτική του οικογενειάρχη, το Opel Zafira Tourer. Επταθέσιο, ευρύχωρο, πρακτικό, με εξαίρετη οδική συμπεριφορά και τον 1.4lt/140PS κινητήρα της Opel όχι μόνο να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων αλλά και σε μονοψήφιο αριθμό κατανάλωσης. Κλείνοντας με τα 1.4lt θα ήταν παράλειψη να μην αναφέρουμε το πετρελαιοκίνητο Toyota Yaris. Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι η επιλογή μας για το πιο εμπορικό μοντέλο Toyota στην Ελλάδα, καθότι απαιτεί μόλις 7 ευρώ για 100km και ταυτόχρονα κινεί σβέλτα το αμάξωμα διαθέτοντας 20 κιλά ροπής από το ρελαντί. 
 
Tο Peugeot 208 1.2lt/82PS και το Seat Mii 1.0lt/60 PS είναι δυο αυτοκίνητα που ξεχωρίσαμε το 2012 για την οικονομία που επιτυγχάνουν χωρίς να υστερούν σε εμφάνιση και οδική συμπεριφορά. Ειδικά το Mii που ξεκινά κάτω από 8 χιλιάδες ευρώ αποτελεί κορυφαία επιλογή για όσους κινούνται αποκλειστικά στην πόλη. 

Τέλος στην κορυφή της λίστας για το 2012 και σίγουρα στο ΤΟP 5 των επιλογών μας γενικά, μπαίνει το Toyota GT 86. Ένα αυτοκίνητο σπονδή στον οδηγό από τους μηχανικούς της Subaru που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους στο set –up, την κατανομή βάρους, το ζύγισμα και την δυναμική συμπεριφορά του κουπέ της Toyota. Το σλόγκαν «το πάθος για το αυτοκίνητο επέστρεψε…» βρίσκει σάρκα και οστά πίσω από το τιμόνι του GT 86. Ατμοσφαιρικός κινητήρας 2.0lt που ανεβάζει μέχρι τις 7 χιλιάδες στροφές αποδίδοντας 200PS, πίσω κίνηση, τιμόνι ξυράφι και κυρίως το πιο εύκολο κοντρόλ που έχουμε γνωρίσει σε πισωκίνητο αυτοκίνητο απ’ την στιγμή που θα σπάσει η πρόσφυση του πίσω άξονα.
Η αυτοκινητική μας ευχή για το 2013: Να οδηγήσουμε και την αντίστοιχη έκδοση BRZ της Subaru!
Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.