GP Μονακό: Ταχύτερος ο Χάμιλτον στα ελεύθερα!

Πέρυσι και πρόπερσι η Mercedes πήρε τη νίκη στο Πριγκιπάτο, το ίδιο αναμένεται να γίνει και φέτος. Η τελευταία φορά που κέρδισε η Ferrari στο Μόντε Κάρλο ήταν το 2001 με το Σουμάχερ ενώ καμία άλλη ομάδα δεν έχει τη δυναμική για την υπέρβαση.

Χαρακτηριστική η δήλωση του Αλόνσο χτες στα πάντοκ: «Οι άδειες θέσεις στις κερκίδες δείχνουν αν η F1 βαδίζει σε λάθος δρόμο».

Παραδοσιακά οι ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής… γίνονται Πέμπτη στο Μόντε Κάρλο για πρακτικούς λόγους καθότι ανοίγει ο δρόμος στους επισκέπτες την Παρασκευή. Η ολονύχτια βροχή είχε μουσκέψει τα πάντα έτσι η πρώτη επαφή των οδηγών με τη διαδρομή μέσα στο λιμάνι έγινε με τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Η άσφαλτος στη διαδρομή είναι καινούργια κατά 80% σε σχέση με πέρυσι. Γρήγορα στέγνωσε η αγωνιστική γραμμή και άρχισαν να χρησιμοποιούνται σλικ ελαστικά. Η Pirelli έχει στη διάθεση όλων των ομάδων γι’ αυτό τον αγώνα τις δυο πιο μαλακές της γόμες τη μαλακή γόμα και την πολύ μαλακή. Η πολύ μαλακή γόμα που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά έχει νέα σύνθεση  η οποία προσφέρει μεγαλύτερη πρόσφυση και απόδοση. Στόχος της νέας σύνθεσης είναι να προσφέρει μεγαλύτερη αντίσταση στην τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (graining) αλλά και στην μερική αποκόλληση (blistering). Ένας από τους παράγοντες κλειδιά στην εξέλιξη όλων των ελαστικών φέτος είναι η βελτιστοποίηση της πίεσης στην επιφάνεια επαφής και της θερμοκρασιακής κατανομής. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα μια πιο ομοιόμορφη επαφή με την άσφαλτο και βελτιώνει την πρόσφυση και το κράτημα, καθοριστικούς παράγοντες στους δρόμους του Μονακό. Πρόκειται για μια γόμα σχεδιασμένη ν’ αποδίδει καλύτερα σε χαμηλό εύρος θερμοκρασιών ενώ ζεσταίνεται πολύ γρήγορα ώστε να εξυπηρετεί σε δημόσιους δρόμους.

Στο FP1 ο Χάμιλτον ήταν ταχύτερος όλων σε μια περίοδο που οι περισσότεροι οδηγοί επικέντρωσαν την προσοχή τους σε προσομοίωση αγώνα. Ο Ρόσμπεργκ έξυσε λίγο την μπαριέρα στην στροφή Τάμπακ (πριν την πισίνα) χωρίς όμως να προκαλέσει ζημιά στη Mercedes. Εντυπωσίασε με το χρόνο του ο νεαρός Μαξ Φερστάπεν σε μια πίστα όπου μετράει κυρίως ο οδηγός και λιγότερο το μονοθέσιο.

Στο FP2 ο Ρομπέρτο Μέρχι έχασε τον έλεγχο της Manor στα φρένα στην έξοδο του τούνελ και αυτό υποχρέωσε τον αλυτάρχη να βγάλει κόκκινη σημαία. Ευτυχώς ο Ισπανός οδηγός δεν τραυματίστηκε. Αμέσως μετά άρχισε να βρέχει οπότε οι ομάδες δεν είχαν την ευκαιρία να δοκιμάσουν όσο θα ήθελαν την πολύ μαλακή γόμα.  Προς το τέλος του 90λεπτου κάποιοι τολμηροί οδηγοί έβαλαν τα βρόχινα ελαστικά και βγήκαν αλλά οι χρόνοι τους απείχαν πολύ από το ρυθμό σε στεγνό οδόστρωμα. Δεν είναι πολύ πιθανό να βρέξει το Σάββατο ή την Κυριακή.

Η βροχή ήταν το κερασάκι στην τούρτα της απογοήτευσης των θεατών σήμερα, που πλήρωσαν ένα πολύ ακριβό εισιτήριο για να καθίσουν στην κερκίδα και να βραχούν χωρίς να δουν παρά ελάχιστη δράση των μονοθεσίων ειδικά στην δεύτερη περίοδο.