Sat11182017

Last updateMon, 13 Nov 2017 2pm

Back You are here: Home Travel ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΑ ΝΕΑ Ταξιδιωτικά Μυστικά Ο κόσμος προγραμματίζει τα ταξίδια του online

Ο κόσμος προγραμματίζει τα ταξίδια του online

O Κυρίαρχος της ταξιδιωτικής αγοράς αναδεικνύεται το Διαδίκτυο, καθώς οι κρατήσεις μέσω Internet «καλπάζουν» τα τελευταία χρόνια, αποτελώντας διέξοδο για όσους αναζητούν την πιο προσιτή εναλλακτική για τις διακοπές τους.

«Ολο και περισσότερος κόσμος κλείνει online» επισημαίνει ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της διαδικτυακής εταιρείας κρατήσεων resort ξενοδοχείων από την Ευρώπη σε δημοφιλείς παραθαλάσσιους προορισμούς κυρίως της Μεσογείου, και της ξενοδοχειακής αλυσίδας Aquis Hotels and Resorts, και εξηγεί ότι «όταν ένας καταναλωτής-ταξιδιώτης ακούσει για έναν προορισμό ή ένα ξενοδοχείο, το πρώτο πράγμα που κάνει είναι να το ψάξει».

Κλείνεις ταξίδια με την πιστωτική: «Πριν από πέντε χρόνια θα λέγαμε ότι οι περισσότεροι που κλείνουν online στον τουρισμό είναι ως 40 ετών. Τώρα ο καθένας μπορεί να είναι online, να έχει μια πιστωτική κάρτα και να κλείσει». Ο ίδιος, που θα είναι ένας από τους βασικούς ομιλητές στο Google Travel Forum, ημερίδα για τον τουρισμό που διοργανώνεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα στις 2 Φεβρουαρίου, διαγράφει μια πορεία από το 1994 ως ο πρώτος «διαδικτυακός tour operator», ιδιότητα που διατηρεί ακόμη, λανσάροντας το μοντέλο του «online hotel booking» και του «δυναμικού πακέτου» στη Μεγάλη Βρετανία στις αρχές του 2000, ενώ η youtravel.com που ίδρυσε το 2011 έχει πουλήσει πακέτα διακοπών σε μεσογειακούς προορισμούς σε πάνω από 850.000 πελάτες.

Ανάπτυξη 19% ετησίως: Σύμφωνα με εκτιμήσεις της εταιρείας PhoCusWright η ευρωπαϊκή διαδικτυακή αγορά ταξιδιών αναψυχής αποτιμάται σε 80 δισ. ευρώ το 2011. Ειδικότερα τα online travel agencies (OTA), που παρέχουν δυναμικά πακέτα διακοπών, έχουν μια ανάπτυξη περίπου 19% ετησίως σύμφωνα με τα στοιχεία του European Online Travel Overview της PhoCusWright, σημειώνει ο κ. Κεντ, ενώ τα websites των παραδοσιακών tour operators έχουν ανάπτυξη 9%.

Το 2012 η Ευρώπη αναμένεται να αναδειχθεί ο μεγαλύτερος παίκτης στη διαδικτυακή ταξιδιωτική αγορά, με την Ασία να καλύπτει ποσοστό 20%. Αντίστοιχα και οι προβλέψεις είναι ιδιαίτερα θετικές καθώς ως το 2013 η «ελεύθερη» διαδικτυακή αγορά ταξιδίων παγκοσμίως θα καλύπτει 41% του συνόλου της ταξιδιωτικής αγοράς. «Ο κόσμος θέλει να έχει μεγαλύτερη ευκαιρία επιλογών» τονίζει ο κ. Κεντ. «Οι τιμές γίνονται φθηνότερες στο Διαδίκτυο γιατί μειώνονται πολύ τα ενδιάμεσα κόστη» προσθέτει και «βασικός λόγος είναι το πολύ λιγότερο κόστος που έχει ένας OTA, σε σύγκριση με το κόστος που έχουν οι μεγάλοι tour operators». «Γι' αυτό βγαίνουν φθηνότερες οι διακοπές συνήθως online από τα δυναμικά πακέτα» εξηγεί, μια και «οι τιμές που δίνονται από τα ξενοδοχεία είναι οι ίδιες».

Η Μεγάλη Βρετανία είναι με διαφορά η πρώτη αγορά σε κρατήσεις μέσω Διαδικτύου, ενώ ακολουθούν η Σκανδιναβία, η Γαλλία, το Βέλγιο και η Γερμανία. Πιο δημοφιλείς σε ηλεκτρονικές κρατήσεις και δυναμικά πακέτα είναι οι αστικοί προορισμοί, γιατί είναι πολύ πιο εύκολο για τον καταναλωτή να κλείσει το ξενοδοχείο χωριστά και την πτήση μετά.

Εν τω μεταξύ οι παραδοσιακοί tour operators «χάνουν τη δυναμική τους», τονίζει «γι' αυτό προχωρούν σε εξαγορές online εταιρειών και αναπτύσσουν online εταιρείες οι ίδιοι», αφού πρέπει να διαφοροποιήσουν το προϊόν τους.

Σε πρόσφατη ανακοίνωσή της η Thomas Cook στη Μεγάλη Βρετανία δηλώνει ότι ο Ιανουάριος που είναι ο καλύτερος μήνας προπωλήσεων έχει πτώση 33%. Από την άλλη, με βάση στοιχεία της TUI, 42% των πακέτων που πουλήθηκαν το 2012 ήταν στο Internet.

Στη Μεγάλη Βρετανία τα δυναμικά πακέτα για resorts που γίνονται από τα OTA έχουν ανέλθει σε ποσοστό 35%, ενώ για τις πόλεις το ποσοστό έχει ξεπεράσει το 60%, υπογραμμίζει ο κ. Κεντ. Ενώ εκτιμά ότι το συνολικό ποσοστό για τις κρατήσεις μέσω Διαδικτύου, τόσο μέσω tour operator ή με δυναμικό πακέτο, ξεπερνά το 65%.

Σύμφωνα με στοιχεία του Euromonitor International τον Μάιο του 2012, οι πωλήσεις μέσω διαδικτυακών συναλλαγών για διακοπές στην Ελλάδα σημείωσαν αύξηση 103% το 2011 φθάνοντας τα 325 εκατ. ευρώ.

 Το μέγεθος είναι μακράν το μεγαλύτερο σε ανάπτυξη για ηλεκτρονικές πωλήσεις την περίοδο αυτή και δίνει ένα μερίδιο 9% στο σύνολο της αξίας των πωλήσεων για ταξίδια σε σύγκριση με το 4% το 2010.

 Η ανοδική τάση για μεγαλύτερη διείσδυση στις διαδικτυακές πωλήσεις στα ταξίδια εντάθηκε το 2010 εξαιτίας των δύσκολων οικονομικών συνθηκών σε πολλές χώρες-πηγές τουρισμού που κατ' επέκταση επηρέασε τον διαθέσιμο προϋπολογισμό για διακοπές.

 Σημαντικός αριθμός πελατών στράφηκε στο Διαδίκτυο για να βρει, να συγκρίνει και να αγοράσει τουριστικά προϊόντα στην καλύτερη διαθέσιμη τιμή. Το μεγαλύτερο μερίδιο των διαδικτυακών συναλλαγών για ταξιδιωτικές υπηρεσίες έγινε με απευθείας προμηθευτές, ωστόσο το ποσοστό τους μειώθηκε σημαντικά σε 54% το 2011, ενώ οι διαδικτυακές συναλλαγές με μεσάζοντες αυξήθηκαν κατά 279% σε αξία καλύπτοντας το υπόλοιπο μερίδιο.

 Η οικονομική αντιξοότητα ανάγκασε τους πελάτες να κάνουν έρευνα στο Διαδίκτυο προτού αγοράσουν τις διακοπές τους, με τους μεσάζοντες να προσφέρουν πλήθος επιλογών και να προσφέρουν σύγκριση πριν από την τελική επιλογή.