Tο C4 με τον 1.6 diesel 114 ίππων

Η Citroen δεν έκανε κάτι μαγικό με το μικρομεσαίο οικογενειακό της μοντέλο, αλλά το αναβάθμισε σε καίρια σημεία.

Η ανανέωση ήρθε για το Citroen C4 την κατάλληλη στιγμή. Τώρα που στην κατηγορία C παρατηρείται συνωστισμός από νέα μοντέλα και αξιόλογες προτάσεις.

Τι έπραξαν λοιπόν οι Γάλλοι;
Αρχικά πρόσφεραν ένα σχεδιαστικό φρεσκάρισμα. Σε περιορισμένη μεν έκταση, η οποία όμως το ξεχωρίζει από το προηγούμενο μοντέλο. Τα πίσω φωτιστικά σώματα όψης 3D αλλά και τα νέα φώτα ημέρας LED κάνουν το C4 ορατό από μακριά και του χαρίζουν επιβλητικότερη εμφάνιση.

Πιο ουσιαστικές είναι οι επεμβάσεις στην καμπίνα των επιβατών, οι οποίες έχουν στόχο να κάνουν πιο εύκολη τη ζωή του οδηγού. Η κεντρική κονσόλα έχει επανασχεδιαστεί, με αρκετούς διακόπτες να έχουν εξαφανιστεί. Οχι διά… μαγείας, αλλά μέσω μεταφοράς των λειτουργιών στην οθόνη αφής.

Εχει διαγώνιο 7 ιντσών, ικανοποιητική ευκρίνεια και φωτεινότητα και φιλοξενεί τους χάρτες πλοήγησης, το ηχοσύστημα, τις ενδείξεις από τον υπολογιστή ταξιδίου και άλλα πολλά. Το σύστημα πολυμέσων SMEG προσφέρεται στάνταρ στις δύο πιο πλούσιες εκδόσεις και η επιλογή του συστήνεται ανεπιφύλακτα. Τα μαλακά υλικά στο ταμπλό και οι νέες επενδύσεις στα καθίσματα δημιουργούν ένα ευχάριστο περιβάλλον.

Το Citroen C4 της δοκιμής μας έφερε τον πετρελαιοκινητήρα των 1.560 cc, τεχνολογίας e-HDi. Αποδίδει 114 ίππους και συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ προαιρετικά διατίθεται και με αυτοματοποιημένο ίδιου αριθμού σχέσεων. Ο 4κύλινδρος diesel ικανοποιεί με το τράβηγμά του από χαμηλά, ακόμη και αν το αυτοκίνητο είναι φορτωμένο με επιβάτες και αποσκευές.

Στην πράξη μπορείς να ταξιδεύεις με 6η στο -σαφές- κιβώτιο, να προσπερνάς χωρίς να κατεβάσεις σχέση και να συνεχίζεις απροβλημάτιστα. Η μέση κατανάλωση στην εθνική οδό (με πλήρες φορτίο) δεν ξεπέρασε τα 5,7 lt/100 km, ενώ σε μεικτό κύκλο άγγιξε τα 6,2 lt/100 km.

Η ποιότητα κύλισης και ο τρόπος που η ανάρτηση -γόνατα McPherson εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω- απορροφά τις ανωμαλίες επιβεβαιώνουν την παράδοση της Citroen σε αυτόν τον τομέα. Ο μόνος «αστερίσκος» είναι ο σχετικά δυνατός αεροδυναμικός θόρυβος που περνά στις υψηλές ταχύτητες στην καμπίνα. Το τιμόνι δεν είναι μεν σπορ, αποκτά όμως ικανοποιητικό βάρος όσο ανεβαίνουν τα χιλιόμετρα, στον βαθμό που επιτρέπει σε όποιον το κρατά να επιλέγει την κατεύθυνση χωρίς δεύτερη σκέψη.

Αν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε τους άνετους χώρους (άκρως εκμεταλλεύσιμο το πορτμπαγκάζ των 380 lt), την απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας, τον υπερπλήρη εξοπλισμό στην έκδοση Feel (αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, 16άρες ζάντες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι, cruise control και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες) και την ανταγωνιστική τιμή, τότε το C4 δικαίως βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των υποψήφιων για αγορά στη συγκεκριμένη κατηγορία.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 1.560 cc
Ισχύς: 114 PS/3.600 rpm
Ροπή: 27,5 kgm/1.750 rpm
Μετάδοση: Στους μπροστινούς τροχούς
Κιβώτιο: Μηχανικό 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 190 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 11,2 sec
Μεικτή κατανάλωση: 6,2 lt/100 km (δοκιμής)
Εκπομπές CO2: 97 g/km
Βάρος: 1.205 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.329/1.789/1.489 mm
Χώρος αποσκευών: 380 lt
Τέλη κυκλοφορίας: – ευρώ
Τιμή: Από 18.570 ευρώ (με προσφορά και όφελος απόσυρσης)