Ford Fiesta ST: Η πρόκληση των 182 ίππων

Είναι για μένα ένα από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματα των τελευταίων μοντέλων της Ford είναι η πλούσια παροχή οδηγοκεντρικών στοιχείων ακόμη και στη βασική έκδοση.

Αναγνωρίζω τη συμβολή της μάρκας στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των ρύπων μέσω των βραβευμένων μονάδων Ecoboost, καθώς και την εφευρετικότητά της στα συστήματα ασφάλειας, αλλά το δυνατό σημείο είναι η αίσθηση που αποκομίζεις πίσω από το τιμόνι ενός Ford.

Νιώθεις ότι το κατευθύνεις εκεί που θέλεις και πως δεν θα σε προδώσει στη δύσκολη στιγμή.

Ενας από τους καλύτερους συνδυασμούς οδηγοκεντρικών στοιχείων και ισχύος περιλαμβάνονται στο Ford Fiesta ST. Η έκδοση ειδικών προδιαγραφών δημιουργήθηκε για κεφάτους οδηγούς που αγαπάνε την ταχύτητα και αναζητούν οδηγικές συγκινήσεις.

Οδηγώντας το Ford Fiesta ST, θυμήθηκα τις καλές εποχές πριν από το 2009, τότε που τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα είχαν τον πρώτο λόγο. Ο βενζινοκινητήρας του αυτοκινήτου με την επιθετική εμφάνιση δεν είναι μια τυχαία μονάδα.

Ανήκει στην οικογένεια των EcoBoost, έχει χωρητικότητα 1.600 κ.εκ. και μόλις πάρει μπροστά είναι έτοιμη να αποδώσει τη μέγιστη ισχύ των 182 ίππων. Με τη συνδρομή της υψηλής ροπής των 24,2 χλγμ. και του εξατάχυτου κιβωτίου, τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 6,9’’, ενώ αν το επιτρέπουν οι συνθήκες, το κοντέρ θα δείξει τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα.

Η λειτουργία του μοτέρ είναι υποδειγματική και ταιριάζει στον σπορτίβ χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Η κατανάλωση εξαρτάται από το πόδι του οδηγού. Είδα και υψηλές τιμές άνω των 15 λίτρων/χλμ. όταν το πίεσα. Με κανονικό ρυθμό, η μέση κατανάλωση στο τεστ ήταν 7 λίτρα/100 χλμ. Εργοστασιακή τιμή 5,9 λίτρα/100 χλμ. Εκπομπές CO2 138 γρ./χλμ.

Δεν έχω καμία παρατήρηση για την οδική συμπεριφορά. Σε κάθε μέτρο εκτίμησα το σκληρό σετάρισμα της ανάρτησης, το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και τις επιτυχημένες ρυθμίσεις του πλαισίου.
 
Φύλακας-άγγελος τα βοηθητικά συστήματα που συνοδεύουν μεγαλύτερα αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, όπως το αναβαθμισμένο Torque Vectoring Control (eTVC) και το 3-mode Electronic Stability Control (ESC).

Αξίζει τα λεφτά του, γιατί είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο με σπορ χαρακτήρα και πλούσιο εξοπλισμό. Τιμή 18.974 ευρώ.