Renault Twingo: O Βασιλιάς της πόλης!

Στρίβει σαν σκούτερ και του φτάνουν μόλις 4,3 μέτρα για μια πλήρη περιστροφή. Φιλοξενεί τέσσερις ενήλικες και τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ. Είναι όμορφο με δυναμικό προφίλ. Οικονομικό στη χρήση, χωρίς τέλη κυκλοφορίας.

Φιλοδοξεί να κλέψει τη δόξα της επιτυχημένης γερμανικής τριάδας (VW up!, Skoda Citigo και SeatMii) και να ανταγωνιστεί στα ίσια το ελπιδοφόρο Hyundai i10.

Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο Renault Twingo, ένα μοντέρνο και έξυπνο αυτοκίνητο πόλης το οποίο οδήγησα στις αρχές της εβδομάδας στη Νάντη της Γαλλίας.
 
Το πεντάπορτο αυτοκίνητο μήκους 3,59 μέτρων, που θα περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στο αστικό περιβάλλον, δημιουργήθηκε από δύο κολοσσούς της αυτοκινητοβιομηχανίας, τις Renault και Daimler.

Κατασκευάζονται δύο αυτοκίνητα (Twingo και Smart Forfour) στη Σλοβενία με αρκετές διάφορες σε πολλούς τομείς. Ωστόσο, η διάταξη των μηχανικών τμημάτων παραπέμπει στο δημοφιλές Smart Fortwo.

Στο πίσω μέρος βρίσκονται η λιλιπούτεια μονάδα ισχύος, καθώς και όλα τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη, ενώ η κίνηση μεταφέρεται άμεσα στον πίσω άξονα. Ετσι εξασφαλίζεται περισσότερος χώρος για επιβάτες και αποσκευές. Ακόμη μία ομοιότητα με το Smart είναι το επίπεδο πάτωμα σε όλη την έκταση του εσωτερικού χώρου.

Οι δύο κινητήρες φέρουν την υπογραφή της γαλλικής φίρμας. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων προέρχεται από τη γερμανική εταιρεία και θα είναι διαθέσιμο σε έναν χρόνο.

Η πρώτη δοκιμή στη νότια Γαλλία περιλάμβανε την οδήγηση του ισχυρότερου υπερτροφοδοτούμενου τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα 900 κ.εκ.TCe, ισχύος 90 ίππων, με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8’’, τελική ταχύτητα 165 χλμ./ώρα, κατανάλωση 4,3 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές CO2 99 γρ./χλμ. Επειτα από μια περιπλάνηση στην πόλη με τα πολλά ιστορικά μνημεία, βρέθηκα στον αυτοκινητόδρομο. Αύξησα την ταχύτητα και επικεντρώθηκα στην αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του. Τα θετικά στοιχεία είναι πολλά.
 
Ξεχωρίζω την υψηλή απόδοση του μοτέρ, την καλή λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, το χαμηλό επίπεδο θορύβου, την αίσθηση ότι οδηγείς ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο και την ευκολία των χειρισμών. Οι παρατηρήσεις μου επικεντρώνονται στην αυξημένη υποβοήθηση που υπάρχει στο τιμόνι και στην επίδραση των ισχυρών πλευρικών ρευμάτων αέρα στο αμάξωμα.

Η δεύτερη δοκιμή έγινε κυρίως στους δρόμους της γαλλικής πόλης με τη μεγάλη παράδοση στη μηχανολογία. Στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου ήταν ετοιμοπόλεμος ο τρικύλινδρος ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας 1.0 SCe απόδοσης 70 ίππων με πεντάρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 14’’, τελική ταχύτητα 151 χλμ./ώρα, κατανάλωση 4,2 λίτρα/100 χλμ. εκπομπές CO2 95 γρ./χλμ. Με χαρακτηριστική ευκολία τρύπωσε στους στενούς δρόμους και ολοκλήρωσε τα δύσκολα τεστ ελιγμών και παρκαρίσματος που είχαν οργανώσει οι Γάλλοι. Εκτιμώ ότι αυτή η έκδοση είναι πιο ισορροπημένη για αμιγώς αστική χρήση.

Τα σκληρά πλαστικά δεν κολακεύουν τον εσωτερικό χώρο αλλά είναι απόρροια της κλίμακας οικονομίας. Εχουν όμως καλή προσαρμογή, αντέχουν περισσότερο στο χρόνο και προσφέρονται σε μοντέρνους χρωματικούς συνδυασμούς.

Αποθηκευτικός χώρος 188 - 219 λίτρα. Οι πωλήσεις ξεκινούν στο τέλος Οκτωβρίου και η βασική έκδοση 70 ίππων θα κοστίζει κάτω από τα 10.000 ευρώ.

Advertisement

Ο ΚΑΙΡΟΣ

© 2024 dailyfun.gr all rights reserved.