F1: Ποιος ευθύνεται για την ήττα του Hamilton

Λάθη συμβαίνουν και θα συμβαίνουν, όταν λειτουργείς υπό πίεση και πρέπει να λάβεις άμεσα μια απόφαση χωρίς να την πολυσκεφτείς, έχοντας εμπιστευτεί τα σενάρια των υπερεξελιγμένων υπολογιστών.

Αυτό συνέβη και την Κυριακή το απόγευμα, στο Grand Prix του Monaco, στην περίπτωση του Lewis Hamilton.

Κάποιοι, όχι πολλοί, ισχυρίζονται ότι η Mercedes κάλεσε εσκεμμένα τον Βρετανό στα pits για αλλαγή ελαστικών στον 65ο γύρο -13 δηλαδή πριν την ολοκλήρωση του αγώνα- για να δώσει τη νίκη στον Rosberg, καθώς αυτή ήταν η επιθυμία του ισχυρού άνδρα της Daimler, Dieter Zetsche που βρισκόταν στο γκαράζ της ομάδας. Ακραία άποψη, την οποία έσπευσε να διαψεύσει ο Toto Wolff: «Πιστέψτε με, ο κύριος Zetsche ήταν πολύ δυσαρεστημένος με αυτήν την κατάσταση».

Τη δική του εξήγηση για την απόφαση που σημάδεψε τον αγώνα του Πριγκιπάτου και που για να λέμε την αλήθεια έδωσε μια άγρια ομορφιά στο φινάλε, όσο κι αν αυτό είναι σκληρό και άδικο για τον Hamilton που μέχρι εκείνη τη στιγμή έκανε... περατζάδα έχοντας 25,7" και 26,9" διαφορά από τους Rosberg - Vettel αντίστοιχα, την έδωσε ο επικεφαλής της Ferrari, Maurizio Arrivabene.

«Όταν είδα τον Hamilton να μπαίνει στα pits είπα 'Θεέ μου'. Σκεφτήκαμε ότι έκαναν θέατρο ή κάτι τέτοιο, αλλά αυτή ήταν κίνηση αλαζονείας. Όταν νομίζεις ότι είσαι ευφυής, ξεχνάς να είσαι πονηρός», σχολίασε ο Ιταλός.

Αυτή η υπερβολική εμπιστοσύνη στις δυνατότητες των μονοθεσίων της ομάδας του ίσως έκανε τον επικεφαλής στρατηγικής της Mercedes AMG Petronas, James Vowles να πάρει αυτήν την απόφαση. Όχι όμως ο αποκλειστικός, καθώς για τη λήψη μιας απόφασης λαμβάνει κανείς υπόψη σειρά από δεδομένα και πληροφορίες που δέχεται από τον πιλότο.

«Η ομάδα είπε να μείνω έξω. Τους είπα πως 'η θερμοκρασία σε αυτά τα λάστιχα θα πέσει' και έτσι μου είπαν να μπω στα pits. Χωρίς δεύτερη σκέψη μπήκα μέσα με τη βεβαιότητα ότι και οι άλλοι (Rosberg - Vettel) θα έκαναν το ίδιο», δήλωσε ο Lewis Hamilton μετά τον αγώνα.

Προσπαθώντας να εξηγήσει το τι ακριβώς συνέβη, ο Wolff είπε: «Στο Monaco δεν υπάρχει GPS, γεγονός που κάνει ακόμα πιο δύσκολη τη δουλειά των ανθρώπων που αποφασίζουν τη στρατηγική».

Αυτή είναι η μισή αλήθεια. Η άλλη μισή είναι ότι υπήρχε ένα αντίστοιχο σύστημα που στέλνει πληροφορίες στις ομάδες τις οποίες συγκεντρώνει από 20 σημεία της διαδρομής, όπως τόνισε ο αγωνιστικός διευθυντής της FIA, Charlie Whiting.

Η σήμανση για virtual safety car που εφαρμόζεται για τα πρώτα 30 δευτερόλεπτα μετά από ατυχήματα, μετά την έξοδο του Verstappen και η είσοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας προκάλεσαν σύγχυση, μπέρδεψαν τα κομπιούτερ και οι υπολογισμοί βάσει αλγόριθμων δεν ήταν σωστοί, πρόσθεσε ο Wolff για να καταλήξει: «Θα ήταν τελείως λάθος να αρχίσουμε να απολύουμε ανθρώπους ή να ψάχνουμε τον ένοχο».

«Παραδέχτηκε ότι έκανε λάθος (ο James Vowles). Όλοι κάνουμε λάθη», σχολίασε από την πλευρά του ο επίτιμος πρόεδρος της ομάδας, Niki Lauda που ζήτησε να διενεργηθεί έρευνα προκειμένου να πέσει φως στο τι ακριβώς συνέβη.

Σύμφωνα με τον τρεις φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής του παρελθόντος, θα πρέπει να βελτιωθεί η διαδικασία λήψης αποφάσεων τις κρίσιμες στιγμές.

«Πάντα ακούω όσα λέγονται στον ασύρματο και έχω πολλές φορές προειδοποιήσει ότι επειδή πολλοί μιλούν, θα πρέπει ένας να παίρνει την απόφαση όταν. Και αυτός κατά τη γνώμη μου είναι ο Paddy Lowe».