Mercedes B Class 180 CDI: Πολυχρηστική πολυτέλεια

Μια καλή ιδέα για το αυτοκίνητο που θα παίξει διπλό ρόλο είναι τα σύγχρονα MPV. Δηλαδή, τα οχήματα ενός όγκου τα οποία σχεδιάστηκαν για να καλύπτουν πολλές καθημερινές ανάγκες μετακίνησης και να εκτελούν με αφοσίωση την αποστολή τους κατά τη διάρκεια των διακοπών.

Στον δρόμο που άνοιξε η Renault με τα πρωτοποριακά μοντέλα της, κινούνται ακόμη και οι premium μάρκες. Η τελευταία είσοδος στην κατηγορία των πολυτελών πολυχρηστικών οχημάτων είναι η ανανεωμένη Mercedes B Class, η οποία αντιπαρατίθεται με τη νέα BMW Σειρά 2 Active Tourer.

Το αυτοκίνητο με σήμα το αστέρι δεν φέρνει πολλά νέα στοιχεία στη σχεδίαση και στη διαμόρφωση του εσωτερικού χώρου. Οι υπεύθυνοι του προγράμματος ανανέωσης προτίμησαν να ξοδέψουν τον προϋπολογισμό σε ουσιαστικούς τομείς. Ξεκίνησαν από το σημείο που υστερούσε περισσότερο η αρχική κατασκευή.

Η μονάδα ντίζελ 1.800 κ.εκ. αντικαταστάθηκε από το δοκιμασμένο σύνολο πετρελαίου 1.500 κ.εκ. ίδιας ισχύος 109 ίππων. Αυτό το μοτέρ-διαμάντι της Renault, που προσαρμόστηκε για την περίσταση από τους Γερμανούς μηχανικούς, είναι ανεκτίμητης αξίας και γ’ αυτό πλέον πρωταγωνιστεί στην γκάμα της «αστεράτης» μάρκας. Αποτελεί ασφαλές καταφύγιο ακόμη και σε αγορές με καταναλωτές υψηλής οικονομικής στάθμης όπως η Γερμανία.

Στην Ελλάδα, ο κινητήρας με τη μικρή χωρητικότητα δεν μπαίνει στο μάτι του εφοριακού. Μόλις πήρε μπροστά, μου χάρισε τα γνώριμα χαρακτηριστικά του. Ανέβασε εύκολα στροφές. Το επίπεδο θορύβου και οι κραδασμοί ήταν σε χαμηλά επίπεδα ακόμη και στο ρελαντί.
 
Εβαλα την πρώτη σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο, πάτησα μαλακά το γκάζι και ξεκίνησα. Ο συνδυασμός ισχύος και ροπής είχε τον πρώτο λόγο. Η κίνηση ήταν ομαλή, οι ρεπρίζ καλές και η ταχύτητα ανέβηκε χωρίς να ζοριστεί το μοτέρ. Γρήγορα εκτίμησα και την πρόοδο στην ποιότητα κύλισης. Κινήθηκε ως αυθεντική Mercedes.

Πάρα τον όγκο και το βάρος (1.440 κιλά) του αυτοκινήτου, ο κινητήρας τα καταφέρνει μια χαρά (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9’’, τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα) και δεν είναι λαίμαργος.

Με 5,5 λίτρα ντίζελ έκανα 100 χλμ. σε μεικτές συνθήκες οδήγησης. Στον αυτοκινητόδρομο το ηλεκτρονικό όργανο μέτρησης της κατανάλωσης έδειξε και 4,3 λίτρα/100 χλμ. Το χειροκίνητο κιβώτιο με τις έξι σχέσεις είναι εύχρηστο και με σχετικά μικρές διαδρομές.

Προσφέρεται και με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT, οπότε αυξάνονται κατακόρυφα η άνεση και η ευκολία στην οδήγηση κυρίως στο αστικό περιβάλλον.

Στον εσωτερικό χώρο μού αρέσουν οι πινελιές ανανέωσης. Θετικά σχόλια για την υψηλή θέση οδήγησης, την καλή ορατότητα, το αναβαθμισμένο φινίρισμα, τη χωρητικότητα (485 λίτρα) και τη γενικότερη premium αίσθηση.

Βασικός εξοπλισμός, 7 αερόσακοι, Collision Prevention Assist, Attention Assist, πακέτο καθρεπτών, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών κ.ά. Θα ήθελα, εντονότερα δυναμικά στοιχεία στη σχεδίαση και πλουσιότερο βασικό εξοπλισμό.

Από 27.770 ευρώ με απόσυρση. Εκπομπές CO2 114 γρ./χλμ., ετήσια τέλη κυκλοφορίας 103 ευρώ. Πρωτοποριακό και πλήρες χρηματοδοτικό πρόγραμμα Welcome ALL INCLUSIVE με εγγύηση, ασφάλιση και service, το οποίο καθορίζει μηνιαία δόση 229 ευρώ, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης.